הישראלים רוצים אותה: איך הפכה הטסלה לאחד מהרכבים החשמליים המבוקשים בארץ?

איילון מאסק נחשב לאחד מהאנשים העשירים ביותר בעולם ולדמות עסקית מסקרנת למדי, וזאת בשל שורת ראיונות שבהם סיפר המייסד של חברת טסלה כי הוא לא נותן לשום גבולות לעמוד ביינו לבין החזון שלו, בייחוד לאור העובדה כי הוא לא עובד עם תוכנית עסקית מסודרת. החברה אותה הקים בשנת 2003 לייצור של רכבים חשמליים נראתה בהתחלה כסוג של קוריוז, אולם כיום מדובר באחת מחברות הרכב המצליחות ביותר בעולם, ועדות לכך ניתן למצוא בביקוש הגבוה לרכישה של רכבים חשמליים תוצרת טסלה, כאן בישראל. כיצד הפכה טסלה לאחד מהרכבים הכי מבוקשים בישראל? יצאנו לבדוק, וחזרנו עם תשובות.

חווית רכישה חדשנית

אחד מהיתרונות הבולטים של חברת טסלה בניגוד לחברות אחרות בשוק הרכב נובע מתמהיל שיווק שאין להגדיר אותו חוץ ממבריק. במקום להקים אולמות תצוגה, איילון מאסק וצוות ההנהלה החליטו להקים פטפורמה דיגיטלית שממנה ניתן לבצע הזמנה של רכבים, מכל מקום בעולם. חווית הרכישה של רכב דרך האינטרנט אומנם נראתה בהתחלה כסוג של סיכון, אולם התוצאות בשטח מדברות בעד עצמן, בעקבות תהליך שיווק מבריק ופורץ דרך בעולם הרכבים, בוודאי כאשר לוקחים בחשבון כי עד לפני מספר שנים החלום בדמות רכב חשמלי היה רחוק כמו שנות אור.

 

 

שימת הדגש של טסלה על נושא של קיימות, עולם נקי לצד חדשנות הוא זה שהופך אותה לחברה חדשנית שרואה קדימה ואף מצליחה להוביל לשינוי משמעותי בעולם שוק הרכבים שנחשב לעולם מסורתי וסגור למדי, עד שהגיעה טסלה והצליחה לטרוף את הקלפים, כפי שמגיע לידי ביטוי באחוזי הרכישה הגבוהים של דגמי הרכב כאן בישראל.

עיצוב צעיר ומערכות טכנולוגיה מהמעלה הראשונה

אין ספק כי חלק משמעותי מהביקוש הגבוה לרכב טסלה נובע גם בזכות העיצוב החדשני שמתכתב עם רוח צעירה, החל מהיכולת לנהוג באופן אוטומטי ועד למערכות מוטילמדיה המותקנות בתוך הרכב ומאפשרות ליצור חווית נהיגה מהנה ואפילו קלאסית. כאשר לוקחים בחשבון את הפיתוח של סוללות ארוכות טווח שמאפשרות להימנע מהטענה ממשוכת של הרכב, אין ספק כי טסלה הצליחה להוביל ליצירה של סטנדט חדש בעולם הרכבים, ואף להכתיב אותו גם לדורות הבאים.

לסיכום

איילון מאסק וחברתו טסלה הצליחו לפצח את הנוסחה בכל הקשור ליצירה של שיווק ממוקד, יצירת סיפור שמתכתב עם הצרכים החדשים בנוגע לקיימות וכן הפחתה של שימוש בפחמים מזהמים לצד עיצוב חדשני וכן חווית נהיגה שלא נראתה כמותה מזה שנים רבות בענף הרכב. היכולת לבצע הזמנה של רכב דרך האינטרנט וללא תיווך היא זו שהופכת את הרכבים של טסלה למבוקשים מאוד בעולם כמו גם כאן בישראל, כאשר אפשר להניח כי אין מדובר במילה האחרונה של חברה חדשנית ופורצת דרך.

מאמרים אחרונים

רותם סלע בראיון של גיא פינס

נגישות