תוכנה לניהול ציי רכב – מהי ומדוע כדאי לאמץ אותה?

תוכנה לניהול ציי רכב היא אחד הכלים העוצמתיים ביותר להתייעלות של העסק ולתיקון ליקויי בטיחות.

החזקת צי רכבים בארגון מחייבת ניהול ותיעוד של נתונים רבים כדי להפעיל את הרכבים על הצד הטוב והמקצועי ביותר: חשיפת ההוצאות המשויכות לכל אחד מהרכבים, שיוך נכון של עבירות תנועה ותאונות לנהג/ת האחראי/ת, ביצוע טיפולים וחידוש ביטוחים בזמן ועוד. תוכנה לניהול ציי רכב מבטיחה שכלל המידע יתועד, יהיה קל לשליפה וגם יפיק תזכורות והתראות לאדם הנכון, בזמן הנכון.

מהם יתרונות השימוש במערכת לניהול ציי רכב?

יתרונות המערכת הם רבים, אך ניתן למנות כמה מהמרכזיים שבהם:

  1. התייעלות: תצפית טובה על כלל ההוצאות המשויכות לכל רכב מאפשרת להבין האם החזקתו משתלמת ועד כמה. הוצאות רכב הן רכיב משמעותי בחישוב התועלת שמניבה הפעילות העסקית שאותה הרכב משרת. הבנה מלאה של ההוצאות הנגזרות מכל רכב, מאפשרת להקצות ולגרוע רכבים באופן מושכל. נוסף על כך, ארגונים המבוססים על פעילות שטח ועל ציי רכבים נרחב יכולים לשפר את ניצול הרכבים שברשותם, תוך חיסכון בזמן תכנון, שכן התוכנה מציעה פתרונות יעילים באופן אוטומטי.
  2. בטיחות והגנה משפטית: מערכת לניהול ציי רכב מאפשרת להבטיח שלכל הנהגים במערכת רישיון נהיגה תקף ומתאים לכלי שברשותם. כמו כן, באמצעותה אפשר לוודא שכלל הנהגים עברו את ההדרכות הדרושות והשתתפו בסדנאות ריענון בהתאם לצורך. במקביל, המערכת בודקת בכל רגע נתון שגם הרכבים עומדים בכל הדרישות התקופתיות. כך, התוכנה משדרגת את בטיחות הנהיגה באופן כלל ארגוני ומבטיחה שהארגון לא חשוף לכשלים ביטוחיים או משפטיים במקרה של תאונה או ביקורת.
  3. העצמת תחושת האחריות של הנהגים: נהגים שיודעים שכל תאונה, דוח תנועה או ליקוי שנמצא ברכב או בנהיגה, מתועד ומשויך לנהג/ת האחראי/ת, הם נהגים זהירים יותר ומקפידים הקפדה יתרה על נהיגתם, על תחזוקת הרכב ועל ההוצאות הנגזרות ממנו.

ניהול ציי רכב במערכת תפנית

המערכת של תפנית היא תוכנה לחברות ליסינג והשכרת רכב המצטיינת ביכולת חיתוך הנתונים, ומאפשרת לנהל ציי רכב לפי סניפים, וכן בחלוקה לפי הסדר החזקה (בעלות, ליסינג מימוני או ליסינג תפעולי). המערכת משייכת כל רכב להסדר ההחזקה שלו ולסניף המתאים, ומנהלת את הרכב בהתאם לכך. תוכנת ניהול ציי הרכב של תפנית גם תומכת בתיעוד דיגיטלי מלא של כלל הפרטים והמסמכים, ההיסטוריה של הרכב והתוכניות העתידיות: טיפולים שוטפים, מבדקים, תאונות, עבירות תנועה, נתוני תדלוק, שימוש בכבישי אגרה וכיו"ב. היא מאפשרת ניהול תוכנית טיפולים לפי יצרן, התקנות, דלקנים, תאונות, הוצאות, ביטוחים, תיעוד עבירות תנועה, רישום וניהול ק"מ לכל רכב, תיעוד הנסיעות והחיובים בכביש 6, חוזי ליסינג, רכוש קבוע ועוד אפשרויות רבות שניתן לנהל באמצעות המערכת.

השירותים של מערכת תפנית לניהול ציי רכב:

  • ניהול סניפים: המערכת מאפשרת להשיג שליטה על ציי הרכבים, הן ברמת הארגון כולו והן ברמת הסניפים. כך, אפשר לחשוף אי סדרים בסניפים מסוימים, לזהות רכבים עודפים או רכבים חסרים ולנייד אותם, להשוות בין סניפים בהיבטי התשומות, הביצועים ועוד. נוסף על כך, החלוקה לסניפים מאפשרת להציף התראות רק בפני בעלי התפקידים הרלוונטיים, ולא למקביליהם בסניפים אחרים.
  • ניהול הסדרי החזקה: יש ארגונים שמחזיקים רכבים בהסדרים שונים, חלקם בבעלות הארגון ואחרים תחת הסדר ליסינג מימוני ו/או תפעולי. המערכת מאפשרת לנהל כל קבוצה בנפרד, על פי הקריטריונים הרלוונטיים לה. אפשר גם לערוך השוואה בין הקבוצות כדי לבחון כדאיות וביצועים.
  • ניהול ביטוחים, רישיונות ומועדי טיפול: בעזרת מערכת הניהול של תפנית, אין צורך לזכור את המועדים השונים במחזור החיים של הרכב: פקיעת הביטוח, מועד חידוש הרישיון, טיפול שנתי ושאר המועדים בחיי הרכב, ייצרו התראה במערכת לבעלי התפקידים הרלוונטיים כך שיוכלו לטפל בעניין במהירות ובזמן.
  • תיעוד תאונות ועבירות תנועה ושיוך לנהג/ת: לצורכי ביטוח, הליכים משפטיים ותשלום קנסות, חשוב מאוד לתעד כל תאונה על פרטיה, או אירוע אכיפה של עבירת תנועה. ארגונים רבים נתקלים במקרים שבהם תאונה או עבירת תנועה לא טופלה כראוי בזמן אמת, לא שויכה לנהג/ת ומעמידה את הארגון בפני בעיה או הוצאות כספיות מיותרות. באמצעות המערכת אפשר לנהל את הנושא באופן יעיל ומתועד.
  • חישובי הוצאות ופיננסים: בשורה התחתונה, כמה עולה לארגון להחזיק רכב מסוים זה או אחר? עם מערכת הניהול של תפנית, תוכלו לקבל תשובה מדויקת וגם להשוות בין רכבים שונים.
  • שאילתות: מטבע החיים בארגון, מתרחשים מצבים שבהם עולה צורך חשוב לברר פרט או פרטים מסוימים בהקשר לרכב אחד או יותר. המערכת מאפשרת להגדיר שאילתות מראש, ולהציג את המידע הדרוש באופן מהיר וקל. היכולת להפנות שאילתות למערכת ולקבל נתונים מוחלטים מהעברהיא קריטית לצרכים משפטיים וביטוחיים, בהיבט של דיני עבודה, דיני תעבורה ועוד.

חשוב לדעת כי באתר תפנית תוכלו לצפות בכלל התכונות של המערכת, ולקבל מידע רחב ומקיף על כל הפונקציות השונות שהמערכת מאפשרת לארגונים וחברות בתחום.

 

 

יתרונות השימוש במערכת תפנית

  1. גם אם ליבת העיסוק של הארגון שלכם היא ציי הרכב, אם הארגון שלכם עוסק בתחום הליסינג, השכרת רכבים, ייבוא וכיו"ב, המערכת של תפנית תדע לתמוך במורכבות המערך ולספק כלי ניהול לכלל התהליכים העסקיים של הארגון, תוך הפרדת סניפים. מדובר בפתרון שנותן מענה ברמת ה-best practice בתחומו.
  2. תוכנת הניהול לציי רכב של תפנית היא אינטגרטיבית ומתממשקת לכל המערכות הפיננסיות, התפעוליות והאחרות שפועלות בארגון. אין צורך לשאוב מידע ממקורות אחרים וניתן לנהל את ציי הרכב באופן מלא בעזרת מערכת תפנית.
  3. מערכת הניהול של תפנית פותחה ועוצבה בתשומת לב מיוחדת לממשק המשתמש, כך שהיא נוחה מאוד לשימוש, פשוטה וידידותית.
  4. לא תצטרכו להחליף את המערכת גם בהמשך. היא בנויה כך שתתאים לכל עדכון בסביבת העבודה שלכם וכוללת תמיכה מלאה ב- HTML5.

למי מתאימה מערכת ניהול ציי הרכב של תפנית?

מערכת תפנית לניהול ציי רכב מתאימה לחברות בתחום הרכב, היא גם תוכנה ליבואני רכב, ליסינג והשכרת רכבים, וגם לחברות אחרות המחזיקות ציי רכב משמעותיים ומעוניינות לנהל אותם ביעילות. התוכנה היא גם מערכת ERP, ומסוגלת לתמוך בכל התהליכים העסקיים והפיננסיים בארגונים או ביחידות בתחום הרכב, והיא פועלת באינטגרציה מלאה עם כלל המודולים הרלוונטיים.

לסיכום

תוכנת ניהול ציי רכב נועדה להסדיר באופן מלא את מערך הרכבים בארגון, עד הפרט האחרון. חברות וארגונים שברשותם ציי רכב לרוב לא חשופים למלוא המידע על התשומות והתפוקות שמייצרים הרכבים, אין בידם יכולות פילוח אפקטיביות ועל כן עשויים להתקשות בקבלת החלטות עסקיות נכונות בכל הקשור לציי הרכב. מערכת ניהול ציי הרכב של תפנית מספקת פתרון ידידותי, קל לשימוש, חסכוני בזמן ואפקטיבי ברמה התפעולית והעסקית.

מאמרים אחרונים

רותם סלע בראיון של גיא פינס

נגישות