מיקום הוא הכל: איפה כדאי לפתוח סוכנות רכב?

החלטה לגבי פתיחה של סוכנות רכב היא החלטה כבדת משקל, וזאת מתוך הבנה כי מדובר בעסק שצריך לתפקד למשך זמן רב ואף לשרת את הלקוחות באופן מלא ותוך שימת דגש על בחירה של מיקום מנצח. אם גם אתם רוצים להגשים חלום ולפתוח עסק מהסוג הזה, המיקום הוא האלמנט שיכול בהחלט לקבוע האם הסוכנות שלכם תהיה סוכנות מצליחה או שמא תמצאו את עצמכם תוך זמן קצר עם חור בכיס ולא מעט עוגמת נפש. בשביל לסייע לכם, בחרנו להציג את כל הפרמטרים שיסייעו לכם לבצע בחירה נכונה בעבור הקמה של סוכנות.

חקר מתחרים

על מנת לקבוע את המיקום של הסוכנות חשוב קודם כל לבצע עבודת שטח שמגיעה לידי ביטוי בבדיקה היכן המתחרים שלכם ממוקמים, ומה הופך אותם למצליחים. מדובר בפרקטיקה ידועה שרבים מבעלי העסקים מבצעים בשביל להכין את השטח ואף להבין מהי מידת התחרות, כל זאת מתוך מטרה להימנע מפתיחה של סוכנות אשר ממוקמת בסמוך לסוכניות אחרות ועל כן איננה בולטת מספיק ללקוחות. מאחר ומדובר בתחום מאוד תחרותי, העדיפו לפתוח את הסוכנות שלכם כאשר באזור יש סוכנות אחת או שתיים לכל היותר.

 

 

חנייה

בתהליך הבחירה צריך לשים דגש גם על הנושא של חנייה. מאחר ורכישה או השכרה של רכב הוא תהליך ארוך למדי, צריך לשים לב כי בסמוך לסוכנות יש מקום חנייה השמור ללקוחות, מתוך מטרה להוביל לנוחות מקסימלית. העדיפו לבחור את המיקום בהתאם לסמיכות למקום חנייה בתשלום או במיקום שמאפשר לכם להגדיר מראש את החנייה השמורה ללקוחות כמו גם ספקים, מתוך מטרה להוביל להתנהלות נוחה גם בעבור הלקוחות אבל גם בעבור העובדים.

מסעדות ובתי קפה

על מנת ליצור חוויה חיובית בעבור הלקוחות, מומלץ לבחור במיקום הסמוך לבתי קפה או מסעדות. מדובר בדרך מצוינת גם למשוך לקוחות אבל גם ליצור שיתופי פעולה שיובילו בסופו של דבר למצב שבו גם אתם נהנים כבעלי סוכנות רכב מקהל לקוחות שמגיע למסעדה או לבית הקפה ואילו הצד השני מקבל את האפשרות לארח את הלקוחות כמו גם העובדים לאחר שהם מסיימים את השהות אצלכם.

קרבה לעורקי תחבורה

בחרו במקום שקרוב לעורקי תחבורה כמו למשל כביש מהיר, כך שהנגישות לסוכנות תהיה מהירה ופשוטה. בנוסף, אם יש תחנת אוטובוס או רכבת בסמוך לסוכנות, ניתן יהיה להוביל ליצירה של מערך תחבורתי נגיש גם בעבור מי שלא מגיע עם הרכב הפרטי, אלא עם תחבורה ציבורית.

לסיכום

באמצעות הקווים המנחים אותם הצגנו לכם כאן, תוכלו להגיע לקבלת החלטות בנוגע למיקום של סוכנות רכב אשר תספק את השירות בעבור קהל הלקוחות, באופן נגיש ועם בחירה במיקום מרכזי אשר יכול בהחלט להפוך בעתיד לרשת מצליחה, בעקבות ניהול תקין שלוקח בחשבון גם את נושא המיקום בקבלת ההחלטות.

מאמרים אחרונים

רותם סלע בראיון של גיא פינס

נגישות